9789000364725_download

Albino

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

Sinds Joost Klein, ook bekend als EenhoornJoost, Yung Parmesan, Albino, iedereen omverblies op Paaspop, Lowlands en Into the Great Wide Open kan niemand meer om hem heen. Daarvoor bouwde hij al eigenhandig een fanschare op door zijn absurdistische teksten en videocreaties. Op Instagram wordt hij gevolgd door 300.000 mensen en zijn nummers worden op Spotify miljoenen keren beluisterd.

Rond zijn 21ste verjaardag verschijnen de gedachten van deze man van de eeuw op papier in het boek Albino. Het boek is een safaritocht in het hoofd van de jonge Fries: vooral gedichten, maar ook korte proza en fotografie. Verrassend, rauw en uniek want Joost is niet uit te leggen. Behalve door zichzelf. Joost is een fenomeen waar je je gewoon aan moet overgeven.

Joost, artiestennaam van Joost Klein (Leeuwarden, 10 november 1997), is een Nederlands muzikant en videomaker. Sinds oktober 2017 werkte Klein samen met TopNotch. Hits als 'Scandinavian boy', 'Ome Robert' en 'Meeuw'  zijn miljoenen keren beluisterd. In augustus kwam M van Marketing uit, een album met Donnie. In december staan Donnie en Joost in Carré en eind dit jaar verschijnt zijn eerste echte album. Albino is het eerste boek van Joost Klein.

Lifestyle & Vrije tijd
Unieboek | Het Spectrum