Als het over liefde gaat

Als het over liefde gaat

Rank 9597 Gelezen 2 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 26 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 1   Topics 0

De snikhete zomer van 2018. Jannah Loontjens vertrekt met haar geliefde Jamal naar Umbrië om daar in de voetsporen te treden van haar literaire heldin Frida Vogels. In 1968 wandelde Vogels met haar man van Perugia naar Spoleto. Vijftig jaar later blijkt het wandelpad van weleer echter goeddeels vervangen door asfalt.
Jannah en Jamal worden gedwongen om hun eigen route te kiezen. Aan elkaar overgeleverd in de zomerhitte in de Italiaanse heuvels, waar paden vertakken zonder borden of andere herkenningspunten, komt hun relatie onder spanning te staan. Al wandelend overpeinst Jannah wat Jamal en haar eigenlijk bij elkaar heeft gebracht en waarom ze het altijd zo moeilijk heeft gevonden zich aan een ander te binden. Vaak denkt ze aan de woorden van Frida Vogels, die zo pijnlijk precies haar verhouding tot haar man kon beschrijven.
Dit maakt Als het over liefde gaat tot een buitengewoon persoonlijk boek over schrijven, wandelen en uiteraard, de liefde.

Uitgeverij Podium b.v.
06 september 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,50 Bestel het e-book € 9,99

Artikelen over Als het over liefde gaat

Meer artikelen

Door lezers

Met mijn neus in de boeken / Wat las ik deze maand? 08/2019
31 augustus 2019 76 reacties
  Meer artikelen

Hebban recensie

Greet Braem Hebban Recensent

In de voetsporen van een literaire held

door Greet Braem op 06-09-2019

Jannah Loontjens (1974) is schrijver, dichter en filosoof. Ze heeft een diploma literatuurwetenschappen op zak, geeft lessen literatuurtheorie en literair schrijven. Daarnaast schrijft ze opiniestukken en recensies voor verschillende Nederlandse kranten. Voor ze in 2007 debuteerde als romanschrijver, bracht ze een drietal dichtbundels uit. Ze werd geboren in Denemarken, groeide op in Zweden en...