Mijn leven is mooier dan literatuur

Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Steeds meer mensen koesteren de wens te publiceren; gedichten, blogs, romans of memoires. En dankzij de nieuwe media wordt er ook veel geschreven. We mailen, chatten, twitteren en schrijven statusupdates; onze communicatie verloopt steeds vaker via geschreven taal, waarmee het verschil tussen schrijver en lezer vervaagt.
Wat heeft dat voor invloed op de rol van literatuur in ons leven en onze samenleving?
Waar komt de groeiende drang tot schrijven toch vandaan? Hoe gaan we ermee om? En wat beschouwen wij als goede literatuur vandaag de dag?
Vanuit haar persoonlijke ervaringen bespreekt Jannah Loontjens de uiteenlopende kanten van het lezen en schrijven. Aan de hand van herinneringen, fragmenten uit het werk van schrijvers en filosofen, maar ook naar aanleiding van films of Oprah s Book Club onderzoekt zij het beeld dat we hebben van schrijvers; hoe ze gepresenteerd worden in literatuur, talkshows, kranten en toeristengidsen.

Literaire non-fictie algemeen
Ambo
26 maart 2013
24 april 2013

Reacties op: Mijn leven is mooier dan literatuur