't Hooge Nest

't Hooge Nest

Rank 124 Gelezen 3255 Aan het lezen 170 Wil ik lezen 2310 Favoriet 326 Recensies 97
Non-fictie Artikelen 12 Newsroom 3 Lijsten 25 Spots 20 Hebban 1000 51 Topics 10

Tijdens de Tweede Wereldoorlog bestieren twee joodse zussen - Jannie en Lien Brilleslijper - een van de grootste onderduikadressen in Nederland: 't Hooge Nest, een villa in het Gooi. Terwijl de laatste Joden in Nederland worden opgejaagd gaat het leven van enkele tientallen onderduikers zo goed en kwaad als het ging door, pal onder de neus van NSB-buren en nazikopstukken. Toch wordt het Nest verraden en de familie Brilleslijper belandt met een van de laatste transporten in Bergen-Belsen, samen met de familie Frank.

't Hooge Nest is een bloedstollend boek over moed, verraad en menselijke veerkracht.

Literaire non-fictie algemeen
Lebowski
18 juli 2019
31 december 2019

Knappe reconstructie

door: Sanne 7 reacties 19 likes

In 2012 komt Roxane van Iperen met haar gezin in ’t Hooge Nest wonen; een prachtige oude villa in de bossen in Naarden. Bij de restauratie van het huis ontdekken zij in luiken in de houten vloeren en achter oude lambriseringen de overblijfselen van wat ooit de functie van het huis is geweest,...

Reacties op: 't Hooge Nest