Als je maar gelukkig bent

Homo’s dragen roze strings, lesbiennes trekken na één date bij elkaar in – inclusief kat. Twintig jaar geleden werd in Nederland als eerste land ter wereld het burgerlijk huwelijk opengesteld voor paren van het gelijke geslacht. Het ‘homohuwelijk’ brengt weliswaar juridische gelijkwaardigheid, maar de clichés rond LHBTIQ+ zijn er nog steeds.
Hoe komt dat? Journalisten Robbert Blokland en Jessica van Geel, beiden gelukkig gay getrouwd, vinden dat we te weinig persoonlijke verhalen horen over hoe het is om homo, lesbienne of bi te zijn. In gesprekken met onder anderen Nicolaas Veul, Romana Vrede, Paul de Leeuw, Barbara Barend en Bas Heijne nemen Blokland en Van Geel de lezer mee naar de wereld die gay heet. Over coming out, huwelijk, gayconnection, Grindr en antihomogeweld. Over de LHBTIQ+gemeenschap van nu en het verschil met pak ’m beet twintig jaar geleden. En: over liefde en seks.

Literaire non-fictie algemeen
Nijgh & Van Ditmar
01 april 2021
01 april 2021

Reacties op: Als je maar gelukkig bent