Altijd vrolijk
  Luister een fragment

Altijd vrolijk

Rank 3058 Gelezen 65 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 29 Favoriet 3 Recensies 16
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 4 Spots 6   Topics 0   Leesclub

Aaf van Pommeren groeit op in de jaren zestig in een alledaags protestants gezin, aan de rand van een klein dorp. Het enige uitje van de familie is de reis in de Deux Chevaux naar opa en oma in de Achterhoek.
Wanneer Aaf zes jaar oud is bekeren haar ouders zich tot de Pinkstergemeente. Ze blijken geboren leiders en al spoedig wordt vader aangesteld tot voorganger. Zijn preken krijgen landelijke faam en de gemeente groeit snel. In huize Van Pommeren gaat geen dag voorbij die niet is gevuld met opwekking en genezing, of zonder een broeder of zuster die persoonlijk door God wordt aangeraakt. In het meer, dat aan de achtertuin grenst, worden alle nieuwe gemeenteleden zelfs gedoopt. In datzelfde meer vlucht Aaf in eindeloze banen borstcrawl. Ver het meer in, om tot zichzelf te kunnen komen.
Als Aaf begin jaren '80 gaat studeren aan de Sportacademie belandt ze in de wereld van hippies, vrije seks, anarchie en krakersrellen. Ze realiseert zich dat ze hier kan loskomen van God, maar ook dat God nu haar enige houvast is.

Anke Kranendonk is schrijfster en heeft ruim zeventig jeugdboeken op haar naam staan, die onder andere bij Lemniscaat en Querido zijn gepubliceerd. Altijd vrolijk is haar literaire debuut.

Uitgeverij Marmer
17 september 2015
24 september 2015

Het positieve en het negatieve van een geloofsgemeenschap

door: Maaike Ebbinge 1 like

Altijd vrolijk is de debuutroman van kinderboekenschrijfster Anke Kranendonk. Vijftien jaar heeft ze aan dit boek gewerkt. Een roman waarin ze haar eigen verhaal over het opgroeien binnen een geloofsgemeenschap wil delen met haar lezers.

De eerste levensjaren van Aaf van Pommeren zijn zorgeloos. Het...

Reacties op: Altijd vrolijk