Meer dan 5,3 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid
×

Amazon

Nathalie Berg Miya Knights

De retailindustrie staat vandaag voor ongeziene uitdagingen. In alle markten en sectoren gaan traditionele spelers, al dan niet gedwongen, op zoek naar nieuwe businessmodellen en strategieën om te overleven. Webwinkels, en dan vooral koploper Amazon, liggen aan de basis van deze grove disruptie en de bijbehorende uitdagingen en kansen.

Tot op vandaag blijft Amazon zichzelf in sneltreinvaart heruitvinden en dwingt het bedrijf de hele industrie zo onophoudelijk tot innoveren. Het boek Amazon neemt de rol van de retailer als outsider en disruptor onder de loep en geeft de lezer een bevattelijke inleiding in de eigenheid en strategie van de e-commercereus. De fundamentele ontevredenheid met een status quo van het bedrijf en het engagement om waarde te creëren voor de klant op lange termijn, maken van Amazon een uitzonderlijke speler. Dit boek analyseert of Amazon effectief heeft wat nodig is om ook als supermarkt door te breken. Slaagt het erin – nu het ook naar stenen winkels evolueert – om dezelfde klantgerichte service voorop te zetten en met innovaties als stemtechnologie, kassaloos winkelen en het Prime-ecosysteem het retaillandschap verder blijvend te veranderen?

Amazon is geschreven door twee internationaal toonaangevende marktanalisten en nu eindelijk vertaald naar het Nederlands. Retailers die hun fysieke winkel willen heruitvinden, ontdekken in dit boek verschillende tips om te evolueren van een transactioneel naar een meer ervarings- en servicegericht bedrijf.

Natalie Berg heeft als Amerikaanse retailanalist jarenlang bedrijven geadviseerd over hoe ze kunnen concurreren of samenwerken met retailreuzen zoals Walmart en Amazon. Ze was ook Global Research Director bij Planet Retail. Vandaag leidt ze haar eigen consultancybureau NBK Retail, gespecialiseerd in retailstrategie en toekomstige trends. Ze is coauteur van het boek Walmart: Key insights and practical lessons from the world's largest retailer.

Miya Knights is hoofd Industry Insight bij Eagle Eye Solutions en heeft twintig jaar ervaring als journalist, uitgever en directeur research. Haar specialiteit ligt in de efficiënte inzet van businesstechnologie in de retailsector en de toepassing ervan op digitaal gefaciliteerde shoppingtrends. Ze is eigenaar en uitgever van het tijdschrift Retail Technology en staat in de Vend top 20 van retailinfluencers.

Jorg Snoeck, alias Captain of Retail, is de oprichter van RetailDetail, het toonaangevende communicatie- en netwerkplatform voor alle professionals in de detailhandel en FMCG. Hij heef t de persoonlijke missie om ervoor te zorgen dat meer ondernemers en bedrijven kunnen blijven bloeien in het uitdagende en snel veranderende retaillandschap.

Toon details

Schrijf een recensie

Is Amazon het boek voor jouw Reading Challenge?
Op naar de challenge

Populaire boeken in hetzelfde genre

Gesponsord

Deze thriller trekt je razendsnel mee in een complot met onbetrouwbare staatslieden met hun eigen agenda's, internationale conflicten en hoogoplopende bedreigingen voor de samenleving.

Reageren op Amazon

Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie.