Schermafbeelding 2018-09-24 om 15.31.46

Anders Kind

Gelezen 36 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 37 Favoriet 7 Recensies 2
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0

Door de komst van haar tweede zoon, wordt het eenvoudige bestaan van Nicole haar gezin in een klap weggevaagd. Jesse blijkt na zijn geboorte een schisis (hazenlip) te hebben. Siem, haar man, kan dit niet accepteren en verlaat zijn gezin om carrière te maken in Bangkok. Nicoles wereld staat opnieuw op zijn kop als blijkt dat de schisis van haar zoon onderdeel is van het Cornelia de Lange syndroom, een zeldzame genetische aandoening. Het woord ‘mama’ zal zij nooit horen uit de mond van dit kind, maar zij leert de liefde te lezen in zijn ogen. Een intense reis, naar een nieuw en liefdevol bestaan.

Monique Kroezen ( Hoorn, 1970) is moeder van vier kinderen waarvan er een meervoudig complex beperkt is. Het verhaal van haar debuutroman Anders Kind baseerde ze deels op haar eigen leven; de ontdekkingsreis met een kind dat anders is.

Godijn Publishing
24 september 2018