Angela merkel

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Actuele biografie van een van de machtigste vrouwen van Europa. Angela Merkel, de in de voormalige DDR opgegroeide domineesdochter en gepromoveerd natuurkundige, blijkt een zeer succesvol politica. Zo succesvol dat ze als eerste vrouw bondskanselier van het verenigde Duitsland is geworden en daarmee ongetwijfeld tot de machtigste vrouwen van Europa gerekend kan worden.
Geen andere Duitse vrouw krijgt zoveel aandacht in de media als Angela Merkel, maar toch is er weinig over haar bekend. Dit boek brengt daar verandering in. Op basis van bronnenonderzoek en 140 interviews met familie, vrienden, collega's en Merkel zelf heeft de auteur een zeer actuele, toegankelijke en inzichtelijke biografie geschreven. Het boek beschrijft Merkels jeugd in Oost-Duitsland, haar academische carrière, en de politieke loopbaan die haar heeft gebracht tot het belangrijkste politieke ambt in Duitsland.
Deze biografie is een absolute bestseller in Duitsland en ontving uitsluitend lovende kritieken. Een must voor iedereen die de vrouw wil leren kennen die de komende jaren het aanzien van de Duitse politiek en economie zal veranderen. Als leider van de grootste economie van Europa zal haar invloed ver over de grenzen van Duitsland voelbaar zijn.
Gerd Langguth is hoogleraar politicologie aan de Universität Bonn. Hij is lid van de CDU, heeft zitting gehad in de Bondsdag en heeft een aantal publicaties op zijn naam staan.
Nieuw Amsterdam