Antonio's oog

Antonio's oog

Gelezen 45 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 101 Favoriet 1 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 1   Topics 0
Antonio Casagrande groeit op in het weeshuis Pammatone in Genua. Hij wordt flink gepest en de kans dat hij door een familie geadopteerd wordt of door een boer als knecht wordt gekozen, is klein. Wie zit er nou te wachten op Antonio, die aan één oog blind is?

Maar op zijn twaalfde wordt hij tot zijn verbazing door fotograaf Alessandro Pavia als assistent gekozen. Samen reizen ze door Italië, om portretten te maken van Garibaldi-strijders. Als Antonio zijn eerste foto’s mag maken en door de lens naar de geportretteerde kijkt, begint zijn blinde oog te flikkeren en ziet hij hoe die persoon zal gaan sterven. Hoe zal Antonio’s leven beïnvloed worden door deze vreemde gave? Op de achtergrond zet Italië zijn eerste stappen naar de eenwording van het land.

Signatuur
17 augustus 2021
17 augustus 2021

Oog in oog met de dood

door: Angèle van Baalen 2 reacties 1 like ebook

Raffaella Romagnolo (1971), lerares geschiedenis en Italiaans, begon in 2007 met het schrijven van romans. Een verloren vriendin, genomineerd voor de Premio Strega 2019, was haar eerste roman die naar het Nederlands werd vertaald. Antonio’s oog verscheen augustus 2021 bij uitgeverij Signatuur.

...

Reacties op: Antonio's oog