Een verloren vriendin

Een verloren vriendin

Rank 251 Gelezen 2 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 62 Favoriet 0 Recensies 1
De twee vriendinnen Giulia en Anita, geboren op dezelfde dag, groeien samen op in een Italiaans boerendorpje. Hun leven is niet gemakkelijk: ze moeten hard werken in de zijdespinnerij en verdienen maar een paar centen. En dan besluit Giulia de heuvels van Piëmont te verlaten, alleen en zonder geld, zonder afscheid te nemen. Ze vertrekt naar New York om een nieuw leven op te bouwen. Anita blijft achter in Italië, en wordt in het verwoeste Europa geconfronteerd met de waanzin van de oorlog en het facisme.
Bijna vijftig jaar later besluit Giulia terug te keren naar haar geboortedorp. Hoe zou het leven van de mensen van wie ze hield verlopen zijn?
Signatuur
13 augustus 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,99 Bestel het e-book € 14,99

Lezersrecensies (1)

Een aangrijpend verhaal !

door: Ans Duquesnoy 1 like
“Een verloren vriendin” in is het ontroerende verhaal van twee sterke vrouwen, hartsvriendinnen, en hun families in de eerste helft van de 20e eeuw. Zij worden geboren op dezelfde dag in een armoedig dorpje in Italië. Anita Leone en Giulia Masca werken samen, met vele andere vrouwen in een...