Een verloren vriendin

Een verloren vriendin

Gelezen 37 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 103 Favoriet 3 Recensies 11
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0
De twee vriendinnen Giulia en Anita, geboren op dezelfde dag, groeien samen op in een Italiaans boerendorpje. Hun leven is niet gemakkelijk: ze moeten hard werken in de zijdespinnerij en verdienen maar een paar centen. En dan besluit Giulia de heuvels van Piëmont te verlaten, alleen en zonder geld, zonder afscheid te nemen. Ze vertrekt naar New York om een nieuw leven op te bouwen. Anita blijft achter in Italië, en wordt in het verwoeste Europa geconfronteerd met de waanzin van de oorlog en het facisme.
Bijna vijftig jaar later besluit Giulia terug te keren naar haar geboortedorp. Hoe zou het leven van de mensen van wie ze hield verlopen zijn?

Signatuur
13 augustus 2019
13 augustus 2019

Kamila Straatsburg Hebban Recensent

Twee vriendinnen, twee parallel vertelde levens

door: Kamila Straatsburg 1 like

Raffaela Romagnolo, de in Piemonte wonende lerares geschiedenis en Italiaans, is in Nederland een relatief onbekende schrijfster. In Italië heeft ze echter al naam gemaakt met haar eerste boek, La figlia sbagliata, dat genomineerd werd voor de prestigieuze prijs Premio Strega.

Haar boek Destino...

Reacties op: Een verloren vriendin