Arnhem 1944

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Operatie Market Garden was de grootste luchtlandingsoperatie tijdens de Tweede Wereldoorlog. Op basis van misschien wel het meest diepgaande onderzoek ooit, verandert dit boek huidige conclusies en visies rondom deze historische slag. Uitgebreid onderzoek, met gedetailleerde bronvermelding door de auteur heeft geleid tot het ontkrachten van vele mythen en misvattingen. Dit wordt op levendige wijze beschreven, aangevuld met ooggetuigenverslagen. De tot nu toe onbekende omweg die de Britse parachutisten moesten maken naar de brug in Arnhem wordt hier blootgelegd. Deze kostte hen cruciale tijd. Het feit dat de Amerikanen tot twee keer de brug bij Nijmegen wisten in te nemen in de avond van 17 september – en vrijwillig weer opgaven – wordt hier gepresenteerd en becommentarieerd. Deze en meer vergelijkbare nieuwe feiten zorgen voor een compleet veranderd beeld van operatie Market Garden. Dit boek is een absolute must voor iedereen die geïnteresseerd is in deze operatie en voor wie niets wil missen van nieuwe inzichten in deze fascinerende episode in de Tweede Wereldoorlog en de geschiedenis van Nederland.

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen