Babygehalte

Babygehalte

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 6

Kobe Lecompte (1979), geboren te Brussel heeft vijftien jaar de prachtigste modeboetieks van de wereld afgeschuimd om er Belgische modecollecties te verkopen. Nadien vond hij het welletjes, deed de boeken toe en vervoegde het Belgisch leger als soldaat.
In psychiatrische instellingen deed Kobe vijf jaar onderzoek naar verschillende ziektebeelden om op die manier de puzzel van de menselijke psychologie proberen op te lossen.
Van kinds af aan schreef Kobe vaak stiekem. Het boek Babygehalte kende nét twintig jaar geleden zijn eerste zinnen. Het boek heeft een intens rijpingsproces gekend en Kobe heeft het boek ook vaak en ver opgeborgen. Zoveel jaar later, na lessen in de nuchterheid, heeft Kobe het boek afgewerkt.
In februari 2019 vierde Kobe zijn veertigste verjaardag, het twintig jaar ontstaan en het uiteindelijk bestaan van zijn debuutroman, Babygehalte.

‘Mijn ervaringen en levensovertuiging hebben dit boek tot een soort ‘levensgids’ gemaakt in de vorm van een verhaal vol waanzinnige momenten’.
Dit verhaal gaat over een engel die op aarde komt om mensen die het leven als een groot ongeluk beschouwen, gelukkig te maken.
Het boek is een zoektocht, vol oplossingen naar geluk, met regelmatig pauzes in de vorm van losse teksten als mijmermoment voor de lezer.
‘Wie ben ik om jullie het geluk te wijzen? Ik kan enkel opdienen wat ik leerde.’

Literaire fictie algemeen
Stefaan Van Laere/Uitgeverij Partizaan