Badgasten
  Luister een fragment

Badgasten

Gelezen 116 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 80 Favoriet 3 Recensies 9
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 1 Spots 3   Topics 0

In de New York Times bestseller Badgasten van Emma Straub gaat een Amerikaans gezin en aanhang op vakantie naar Mallorca om hun 35-jarige huwelijk te vieren. Dochter, zoon met zijn oudere Cubaanse vriendin, en de gay best friend met zijn man. Zon, zee, mooie stranden, overheerlijke tapas en ontspannen tennispartijtjes beloven een welverdiende ontsnapping aan de spanningen die er thuis in Manhattan net onder de oppervlakte liggen. Maar naarmate de dagen verstrijken komen er geheimen boven water, steken ingesleten patronen de kop op en worden oude wonden opengereten.

Emma Straub schetst in Badgasten subtiel en met veel droge humor een portret van een gezin. In een elegante stijl toont ze wat de familieleden willen laten zien en wat ze juist voor elkaar verborgen willen houden. In de Verenigde Staten werden al meer dan 200.000 exemplaren verkocht!

‘Straub is een natuurtalent. Elke zin loopt vloeiend en maakt het verhaal écht.’ – Elizabeth Gilbert, auteur van Eten, bidden, beminnen

‘Grappig, leest als een trein, aantrekkelijke personages en geeft en passant rake opmerkingen over liefde, trouw en ouderschap.’ – De Correspondent

Literatuur & Romans , Feelgood , Romantiek
Ambo|Anthos
11 juni 2015
11 juni 2015
9789047204640 , 9789026331008 , 9789026333835

Kamila Straatsburg Hebban Recensent

Nachtmerrie vol onbegrip op het zonnige Mallorca

door: Kamila Straatsburg 1 like

Franny en Jim Post gaan op vakantie naar Mallorca om daar hun 35-jarig huwelijksfeest te vieren in het bijzijn van hun twee kinderen, Sylvia en Bobby. Onder het motto ‘Hoe meer zielen, hoe meer vreugd’ neemt zoon Bobby zijn vriendin Carmen mee en moeder Franny haar beste vriend Charles en zijn...

Reacties op: Badgasten