Barbarossa

Barbarossa

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 25 Favoriet 1 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 2 Lijsten 2   Topics 0
Met operatie Barbarossa, de Duitse invasie van Rusland in de zomer van 1941, wenste Hitler niets minder te bereiken dan de vernietiging van het Sovjetcommunisme, de uitroeiing van de Joden en het scheppen van lebensraum voor het arische ras. Maar de Duitse opmars werd een kolossale mislukking en leidde tot de totale ineenstorting van het Derde Rijk.

In Barbarossa presenteert Jonathan Dimbleby een nieuwe, meeslepend geschreven reconstructie van de meest beslissende veldslag uit de moderne geschiedenis. Met nieuw bronnenmateriaal ontrafelt Dimbleby de militaire, politieke en diplomatieke strategieën, portretteert hij de hoofdrolspelers en vertelt hij het epische verhaal van de mannen en vrouwen op het slagveld – van de slachtoffers en de daders.

‘Met zijn uitputtende onderzoek en literaire flair heeft Dimbleby de beste eendelige geschiedenis van Barbarossa geschreven.’ – Andrew Roberts, biograaf van Winston Churchill

‘Dimbleby toont overtuigend aan dat de laatste zes maanden van 1941 het keerpunt vormen in de geschiedenis van de 20ste eeuw.’ – Laurence Rees, auteur van Hitler en Stalin

‘Een geweldig boek – alsof je zelf getuige bent van het drama.’ – Robert Kershaw, militair historicus en schrijver

Literaire non-fictie algemeen
De Arbeiderspers