Beatrix

Beatrix: van prinses tot prinses schetst in zo’n 150 foto’s een intiem en uniek portret van Beatrix. In tien thema’s gaat het boek in op Beatrix en de verschillende rollen die ze in haar leven heeft vervuld. Er is aandacht voor de hoogtepunten zoals haar verloving met prins Claus en de inhuldiging, maar ook voor de onbekendere momenten. Onderonsjes met haar kinderen en kleinkinderen en onverwachte ogenblikken tijdens een werkbezoek. Voor Beatrix: van prinses tot prinses putte ANP-beeldredacteur Leo Blom uit de grote fotocollectie en de nog niet gedigitaliseerde archieven van het ANP. Het resultaat is een fotoboek dat niet alleen een beeld geeft van Beatrix als prinses en koningin, maar ook van de Nederlandse samenleving. Beatrix: van prinses tot prinses is een feest der herkenning én een eerbetoon aan een veelkleurige vorstin en prinses. Met een voorwoord van Blauw Bloed-presentator Jeroen Snel

Biografieen literaire auteurs
JEA