Begeesterd

Sinds ik als geest in de fles zit, is mijn blik op de wereld veranderd.
Directe oorzaak is het glaswerk, dat van verschrikkelijke kwaliteit is. Mijn linkeroog kijkt precies door een onregelmatigheid, zodat mensen misvormd opdoemen.
Mijn rechteroog ziet niets. Omdat mijn bips eerst de fles werd ingezogen, belemmert de punt van mijn pantoffel mijn zicht.

Ik wil eruit!

Alibi's klaagzang

* * *

In het Perzië van 300 voor Christus worstelt de ifriet Alibi met zijn gevangenschap en verleden. Om uit de fles te komen heeft hij de stem nodig van de beenloze Arman. De jongen werd echter bij zijn geboorte door Alibi zelf met stomheid geslagen ...

In haar debuutroman, geïllustreerd door Jos Weijmer en muzikaal omlijst door Django Mathijsen, neemt Anaïd Haen de lezer mee naar het hof van de kille heerser Baback. Intriges, jaloezie, liefde en wraak liggen dagelijks op de loer in de vrouwenverblijven. Overal tussendoor kruipt een kleine jongen die niet kan praten, maar wel kan tekenen. Geliefd door zijn moeder en pleegzusje, gehaat door zijn vader omdat die meent dat Arman degene is die hem te gronde zal richten.

* * *

Anaïd Haen is de meest bekroonde vrouwelijke fantasy- en sciencefictionauteur van Nederland. Met haar korte verhalen won ze naast nominaties voor verschillende literaire prijzen, acht themawedstrijden van Pure Fantasy en de Unleash Award 2010. Jaarlijks organiseert ze dé schrijfwedstrijd voor fantasten: Fantastels.
Toon details

Is Begeesterd het boek voor jouw Reading Challenge?
Op naar de challenge

Populaire boeken in hetzelfde genre

Boeken van dezelfde auteur

Gesponsord

Reageren op Begeesterd

Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie.