De raketwedstrijd

De raketwedstrijd

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 4
Junior Artikelen 1 Lijsten 2   Topics 0

De twaalfjarige Sterre droomt ervan om, net als haar held professor Pikulet, astronaut te worden Als ze hoort dat de professor een speciale Techniek en Wetenschap Talentschool heeft opgericht, is ze vastbesloten: daar wil ze heen! Het enige wat ze ervoor moet doen, is de waterraketwedstrijd winnen die de school als toelatingstest heeft uitgeschreven.
Helaas is niet iedereen blij met haar deelname. Sterre wordt tegengewerkt en zelfs gesaboteerd, maar door wie? Door Floris, de grootste pestkop van de klas, die ook naar de TWT-school wil en er alles aan doet om te winnen? Of door haar norse buurman, die rust wil omdat hij nachtwaker is in de frisdrankfabriek van de vader van Floris?

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
De Vier Windstreken
01 juni 2015
25 augustus 2015

Nienke Pool Auteur

Een raketschot in de roos

door: Nienke Pool 1 like

De raketwedstrijd is een schot in de ruimte, eh, roos. Het verhaal is spannend, afwisselend, grappig en leerzaam. Anaïd Haen en Django Mathijsen hebben hier een pareltje afgeleverd door hun lezers op drie niveaus kennis te laten maken met de ruimtevaart.

De raketwedstrijd is het verhaal over...

Reacties op: De raketwedstrijd