Lampje

Rank 778 Gelezen 1039 Aan het lezen 43 Wil ik lezen 360 Favoriet 118 Recensies 34
Junior Artikelen 8 Newsroom 12 Lijsten 7 Spots 27 Top25's 69 Hebban 1000 127   Topics 0

Dit is een verhaal over de zee. Over geheimzinnige zeewezens en woeste piraten. Over het Zwarte Huis van de Admiraal, waarvan ze zeggen dat er een monster woont. Over een grijze vuurtoren op een eiland dat nog net vastzit aan het vaste land. Over Lampje, de dochter van de vuurtorenwachter, die iedere avond de eenenzestig treden beklimt om het licht aan te steken. Over een stormachtige avond, waarop de lucifers op zijn en alles misgaat.

Maar vooral over dapper zijn en meer kunnen dan je ooit had gedacht.

Kind & Jeugd
9789045120379 , 9789045120522 , 9789045122090

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Greet Braem

Prachtig geschreven, beeldend avontuur

door: Anouk van Bruggen 1 like

Lampje is het debuut van Annet Schaap, bekend van haar werk als illustratrice van bijvoorbeeld de ‘Hoe overleef ik…’-serie van Francine Oomen. Haar avontuur over het dappere meisje Lampje is zó beeldend, dat het bijna leest als een illustratie. Een verhaal dat je werkelijk van de eerste tot de...

Reacties op: Lampje