Briefjes voor Pelle

Briefjes voor Pelle

Rank 5158 Gelezen 325 Aan het lezen 8 Wil ik lezen 125 Favoriet 44 Recensies 29
Junior Artikelen 3 Lijsten 2 Spots 8   Topics 0
Briefjes voor Pelle van Marlies Slegers (bekend van Onder mijn huid, Verdrinken en Backpack) is het hartverwarmende verhaal over een 12-jarige jongen die met humor en op geheel eigen wijze de dood van zijn vader leert accepteren.

Pelle is hoogbegaafd en weet alles. Als hij te veel verdriet voelt, somt hij graag feiten op in zijn hoofd. Dat mieren een vlot kunnen bouwen om een overstroming te overleven. Dat er een naam bestaat voor de angst dat er pindakaas aan je gehemelte blijft plakken. Dat soort dingen.

Op een dag, een jaar na het overlijden van zijn vader, krijgt Pelle een schoenendoos die gevuld met is grotere en kleinere briefjes en ingepakte voorwerpen. Op de briefjes staan opdrachten. Pelle is vastbesloten alles uit te voeren. Niet alleen raakt hij daardoor in grappige en bijzondere situaties verzeild, ook komen er nieuwe mensen in zijn leven die ervoor zorgen dat hij en zijn moeder het leven weer zachtjes durven te omarmen.

Briefjes voor Pelle is een troostrijk verhaal voor kinderen met een overleden dierbare, geschreven in een toegankelijke en prettige schrijfstijl. Met sfeervolle, full colour geïllustreerde schutbladen van illustrator Linde Faas.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar