Beier-triologie 3 - Zij die doden

Zij die doden

Rank 8846 Gelezen 120 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 133 Favoriet 5 Recensies 4
Thrillers & Spanning Spots 4 Top25's 2   Topics 0

Het derde en laatste deel van de beste thrillerserie uit Noorwegen van het moment: De broederschap-trilogie

Hij heeft alles opgeofferd. Alle bruggen achter zich verbrand. Maar is het genoeg geweest? Het uur van de waarheid is aangebroken.

Een van de grootste vertrouwelingen van de Noorse regering wordt dood aangetroffen in een autowasstraat in Oslo. Hij is in zijn kruis geschoten en achtergelaten om alleen te sterven. Dan verdwijnt ook de onderzoeksjournalist die achter zijn geheimen aan zat. Voor inspecteur Fredrik Beier zit er een persoonlijk tintje aan deze zaak: de journalist wist ook iets over hem, een verhaal uit Fredriks duistere verleden.

En er is meer aan de hand: bij de politie blijkt een infiltrant te zitten, en Fredrik en zijn collega, Kafa Iqbal, moeten het opnemen tegen een machtige vijand die hen steeds weer een stap voor is. Wie kan Fredrik écht vertrouwen in deze wereld vol verraad en bedrog?

De pers over de Broederschap-trilogie

‘Johnsrud heeft een prettige, losse stijl en strooit rond met lekkere actiescènes.’ VN Detective en Thrillergids

‘Een vergelijking met de Millennium-trilogie dringt zich op.’ Hebban

‘Leest als een trein.’ Volkskrant Magazine

‘Meeslepend. De auteur heeft de gave om een verhaal prettig te laten voortkabbelen en dan ineens spectaculair spannend te laten versnellen.’ Trouw

Spannende boeken algemeen

VN:

Door lezers

Thriller Café / Thrillers januari 2019
01 januari 2019 57 reacties
Literatuur uit het hoge Noorden / Nieuwe thrillers op komst!
30 november 2018 41 reacties
Literatuur uit het hoge Noorden / Nieuw thrillerleesvoer in de maak!
09 juli 2018 15 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

Deel 3 niet meer kunnen weg leggen, ik zit nu met ontwenningsverschijnselen.

door: jara 2 likes
De Broederschap trilogie is de spannendste trilogie die ik ooit heb gelezen. Ingar Johnsrud zorgt als schrijver, dat je als lezer geheel wordt mee gesleurd/onder gedompeld in het verhaal, vooral in de laatste twee delen zit je als lezer op het puntje van je stoel (ik in ieder geval). Het grote...

heerlijk spannend!

door: Bianca81 1 like
Van begin tot eind spannend. Lees eerst deel 1 en 2. Dit is een fantastisch laatste deel met mooi eind.

Ik wil meer!

door: Juul 1 like
Het is het laatste deel van De Broederschap-trilogie. Ik heb de voorgaande delen niet gelezen. Wat jammer is, maar niet omdat het boek nu niet te volgen is. Het is goed te lezen als losstaand boek. De kou spat van het boek af. Het begint al bij de cover, maar het verhaal straalt net zoveel kou...

trilogie waardig afgesloten

door: Dazzle 1 like
De Noorse auteur Ingar Johnsrud (1974, Oslo, Nor) is een voormalig student Filmwetenschap en Journalistiek, en werkt sinds 2016 als full-time auteur. In 2016 debuteerde hij met Wienerbrorskapet (zij die volgen) wat tevens het eerste deel is in de "Beier-trilogie". Dit 3e deel - Zij die doden...