Daar waar de rivierkreeften zingen

Daar waar de rivierkreeften zingen

Rank 78 Gelezen 2953 Aan het lezen 130 Wil ik lezen 2480 Favoriet 390 Recensies 162
Literatuur & Romans Artikelen 7 Lijsten 23 Spots 38 Hebban 1000 54   Topics 0   Leesclub

Dit boek is eerder verschenen onder de titel Het moerasmeisje.

Kya Clark is in haar eentje opgegroeid in het moeras van Barkley Cove in North Carolina, afgesloten van de bewoonde wereld. Om zichzelf te onderhouden ruilt ze vis, en groenten uit haar moestuin voor andere levensmiddelen. Ze voelt zich er thuis, beschouwt de natuur als haar leerschool. Maar als ze in aanraking komt met twee jongemannen uit de stad ontdekt ze dat er ook een andere wereld is. Wanneer een van hen dood wordt gevonden, valt de verdenking onmiddelijk op Kya.

Mariëtte van Gelder
The House of Books
23 oktober 2018
17 juli 2020

Intrigerende debuutroman over een meisje in de wildernis

door: Aimee 2 reacties 21 likes

Kya leeft in het moeras. Haar moeder, zussen en broers hebben haar achtergelaten bij haar agressieve, alcoholverslaafde vader. Ze is dan zes. In een vervallen hut midden in de wildernis leven Kya en haar vader zoveel mogelijk langs elkaar heen. Tot ook hij op een dag niet meer thuiskomt en ze...

Reacties op: Daar waar de rivierkreeften zingen