Benny

Benny

Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0
Daniël heeft het allemaal lekker voor elkaar. Een knappe vrouw, twee dochters en een handvol verdienstelijke figuranten. ’s Dinsdags gaat hij tennissen in zijn SUV. Op het hoogtepunt van zijn geluk loopt hij zijn oude klasgenoot Benny tegen het lijf, waarna er zich een soort vriendschap ontspint. Daniëls gevestigde orde begint echter barsten te vertonen. Zijn dochters worden groter, zijn vrouw ontgroeit zichzelf en Daniël kan de boel niet meer bijeenhouden. Wanneer hij een ultieme poging doet om de orde te herstellen, gaat het helemaal mis.

De werkelijkheid is complex, terwijl iedereen maar één paar ogen heeft om mee te kijken. Benny gaat over de bijrol die we spelen in andermans leven.

Bert Moerman (Brugge, 1987) gaf in 2016 zijn job op om in New York zijn debuut te gaan schrijven. Hij kwam terug met Niet dat het iets uitmaakt, dat in 2018 de Bronzen Uil Publieksprijs wegkaapte. Intussen woont en werkt hij in Antwerpen.
Uitgeverij Polis
16 september 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,00 Bestel het e-book € 14,99

Lezerswaarderingen

Artikelen over Benny

Meer artikelen

Hebban recensie

Jan Stoel Hebban Recensent

Wie is het probleem? Benny?

door Jan Stoel op 16-09-2019

Bert Moerman (1987) oogstte veel waardering met zijn debuutroman Niet dat het iets uitmaakt. Hij won er in 2018 de Bronzen Uil Publieksprijs mee. Het verhaal in zijn nieuwe, meeslepende roman Benny wordt verteld vanuit het perspectief van Daniël (in de ik-vorm). Het verhaal kruipt onder je huid.

Wat gebeurt er met iemand als hij zijn zekerheden kwijt dreigt te raken? Dat is het grote thema in...