Bestemming paradijs

Martin Bosma in NRC Handelsblad, Geert W. en Hero B. in de Volkskrant: niemand schrikt er meer van als rechtse geluiden opduiken in de progressieve media. Andersom ligt dat moeilijker, en om aan die onrechtvaardigheid een einde te maken stuurde Jeroen van Merwijk wekenlang een gratis `linkse column aan de hoofdredactie van De Telegraaf.

Columns over linkse en rechtse auto s (Hummers versus Lada s), over linkse planten, zoals het vergeet-mij-nietje, en de favoriete dieren van rechts: tijgers en haaien (maar geen vlinders en zeepaardjes). En wat kost het nou om moslims massaal het land uit te zetten? En wie moet straks de criminelen door de knie?n gaan schieten? Hebben die criminelen recht op twee nieuwe knie?n of zullen zij voortaan zonder knie?n, in een rolstoel, door het leven moeten en komen zij dan ook in aanmerking voor bijstand?

Recensies (1)

Is Bestemming paradijs het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bestemming paradijs