Bevrijdingsroute Europa

Ter gelegenheid van het 75-jarig jubileum van de bevrijding van Nederland komt de ANWB met een unieke uitgave. Bevrijdingsroute is een project dat diverse partijen samenbrengt.
De expertise van Rough Guides en de ANWB als traditierijke producenten en uitgevers van reisboeken valt samen met de Liberation Route Europe Foundation, die herdenkingstoerisme en internationale samenwerking promoot.
Het pad van de geallieerde strijdkrachten volgend biedt Bevrijdingsroute een levendig en boeiend verslag van de bevrijding van Europa. Hierbij komen negen landen aan bod: Italië, Groot-Brittannië, Frankrijk, België, Luxemburg, Nederland, Polen, Tsjechië en Duitsland.
Door de grote hoeveelheid toegankelijke informatie, de indrukwekkende foto’s en de fascinerende bezienswaardigheden is dit boek de ultieme gids tijdens een reis langs de locaties en verhalen van de bevrijding van Europa.

“De ANWB heeft aan onze Canadese bevrijders haar eerste wegenwacht te danken: in 1946 gingen we met geel overschilderde Harley Davidsons voor het eerst de weg op. Daarom presenteren wij met trots Bevrijdingsroute Europa!”
Frits van Bruggen, hoofddirecteur ANWB

Is Bevrijdingsroute Europa het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Bevrijdingsroute Europa