Bijeen

Bijeen

Gelezen 22 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 76 Favoriet 0 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 4 Newsroom 5   Topics 0
Bijeen volgt enkele dagen in het leven van een jonge zwarte vrouw. De ongemakkelijke kantoordynamiek in de investeringsbank waar ze werkt. De treinrit naar de familie van haar witte vriend. De ontmoetingen waar anderen welbespraakt haar plek uitleggen in de wereld. En ook de stem van haar dokter die vraagt om te vechten voor haar leven.

Terwijl eeuwen, herinneringen en flarden van gesprekken de revue passeren, vindt ze uiteindelijk haar eigen blik. Ze begint harder te kijken naar diegenen die hun hele leven naar haar hebben gekeken.

‘Natasha Browns voortreffelijke proza, gedurfde structuur en ingetogen elegantie zijn uitermate fascinerend. Ze is een indrukwekkende nieuwe stem.’ – Bernardine Evaristo

Nadia Ramer
De Geus
03 augustus 2021
03 augustus 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Reshma

Marieke Hebban Recensent

Hoelang blijf je knokken?

door: Marieke 3 likes ebook

Als Booker Prize-winnaar Bernardine Evaristo lovende woorden over je eerste boek uitspreekt, dan mag je wel spreken van een geslaagd debuut. Dit bereikte de Britse schrijfster Natasha Brown. Haar novelle Bijeen oogstte lovende kritieken in het Verenigd Koninkrijk. De Nederlandse vertaling is van ...

Reacties op: Bijeen