Een blauwe vlinder zegt gedag

Blauwe vlinder zegt gedag

Gelezen 51 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 14 Favoriet 2 Recensies 5
In 2005 werd bij de toen 21-jarige Sophie van der Stap een ernstige vorm van kanker geconstateerd. Over de 54 weken waarin ze vocht voor haar leven, schreef ze het ontroerende boek Meisje met negen pruiken, dat een groot succes werd en dat inmiddels ook in Duitsland een bestseller is geworden.

Een blauwe vlinder zegt gedag is het nieuwe boek van Sophie van der Stap, waarin zij het verhaal beschrijft van een jong meisje dat de draad van haar leven moet terugvinden na te zijn verdwaald in een doolhof van dood, liefde en avontuur.
De vertelster is 23 als ze van huis vertrekt om aan haar zoektocht te beginnen. Als een hedendaagse Siddhartha trekt ze door de wereld, van continent naar continent. Maar naarmate de afstanden die het zoekende meisje aflegt groter worden, blijken al haar ontdekkingen naar slechts één bestemming te leiden: haar thuis, dat ze ergens tussen het leven en de dood in is kwijtgeraakt. Sophie van der Stap voert ons langs avonturen en gedachten die een beroep doen op haar, en onze, verbeeldingskracht. Terwijl ze ons meeneemt in haar onzekerheden, belevenissen en emoties, geeft ze antwoord op de prangende vraag die in haar debuutroman, Meisje met negen pruiken, onbeantwoord bleef: wat te doen als je je leven hebt teruggekregen?
Prometheus
07 mei 2012
9789044611311 , 9789044614206 , 9789044621921

Lezersrecensies (3)

Blauwe vlinder

door: Rebecca 1 like
Ik heb nog nooit zo snel een boek uitgelezen. Een mooi bijzonder maar ook ontroerend verhaal. Over liefde en vriendschap. Nu is mijn aandacht erg getrokken naar het meisje met de negen pruiken. Het boek heeft me diep geraakt. Ik zou het verhaal aanraden aan anderen. Het zal altijd in mijn...

Ontroerend mooi

door: Mario Kuijpers 1 like
In een adem uitgelezen. Vrolijk, ontroerend, grappig, oppervlakkig en diep tegelijk. Heerlijk relativerend maar toch diep rakend. Verhaal dat mede daardoor wel een hele tijd in mijn persoonlijke TopTien zal blijven staan.

Recensie Blauwe vlinder zegt gedag

door: Eva Krap 1 like
Ik kom er geen touw aan vastknopen. Na 'Meisje met de negen pruiken' had ik hier veel van verwacht, maar ik raakte tijdens het lezen constant afgeleid, wat wil zeggen dat ik niet goed in het verhaal kon komen.