Bloei

.Volksverhalen doen groeien. Dat is van alle tijden en plaatsen. Maar de verhalen die van meisjes vrouwen maken, zijn bij ons te weinig bekend. In de meeste geschreven versies die we kennen is het zout uit de pap.
"Bloei" is daarom een tour de force.
Marita de Sterck brengt nooit eerder verschenen verhalen en klassiekers uit de vijf continenten samen, zonder de ruwe randen en pikante kantjes te verdoezelen.
Al vijfentwintig jaar verzamelt antropoloog en jeugdauteur Marita de Sterck volksverhalen uit de hele wereld waarin vrouwelijkheid centraal staat. Haar zestig favorieten zijn hier gebundeld. Deze uitdagende verhalen laten zien hoe overal ter wereld vrouwenlichamen worden bewoond en in taal worden gebracht.
"Bloei" is een boek dat vrouwen én mannen, meisjes én jongens zal verbazen en ontroeren. Altijd en overal.

Is Bloei het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bloei