Bonita avenue
  Luister een fragment

VN:

Bonita Avenue

Rank 2356 Gelezen 2426 Aan het lezen 46 Wil ik lezen 413 Favoriet 209 Recensies 39
Literatuur & Romans Artikelen 11 Newsroom 1 Lijsten 14 Spots 5 Hebban 1000 73   Topics 0

Joni Sigerius, de dochter van de rector magnificus van de Twentse universiteit, drijft samen met haar vriend Aaron een handeltje dat ze maar liever voor haar krachtige en briljante vader verborgen houdt. Het is in het jaar van de vuurwerkramp dat ook in het gezin de boel explodeert. Niet alleen lopen Joni en Aaron tegen de lamp, die zomer komt ook de enige en echte zoon van Sigerius vrij uit de Scheveningse gevangenis.

Acht jaar later pas, Joni verdient inmiddels miljoenen in Los Angeles, verneemt Aaron wat er zich in 2000 werkelijk heeft afgespeeld.

Toneel, - theater- en filmteksten, ook scenario's
Oorspronkelijke titel
Bonita Avenue
De Bezige Bij
24 september 2010
27 februari 2014

Het indrukwekkende debuut van Peter Buwalda laat zien dat het niet zo makkelijk is om een boek in een hokje te plaatsen.

door: Anne Terwisscha 1 reactie 1 like
Wanneer is een boek literatuur en wanneer is het een thriller? Zouden boeken als Schuld en boete van Dostojevski en Het parfum van Süskind tegenwoordig ook (literaire) thrillers zijn?
Het indrukwekkende debuut van Peter Buwalda, Bonita Avenue, laat zien dat het niet zo makkelijk is om een boek in...

Reacties op: Bonita Avenue