Otmars zonen

Volkskrant:
NRC:

Otmars zonen

Gelezen 1382 Aan het lezen 122 Wil ik lezen 960 Favoriet 64 Recensies 43
Literatuur & Romans Artikelen 8 Newsroom 8 Lijsten 11 Spots 10 Hebban 1000 308 Topics 2

De jonge Shell-employé Ludwig Smit kruipt steeds dichter op de huid van zijn vader, Johan Tromp, die tweeëndertig jaar lang de grote onbekende in zijn leven is geweest. Meester en knecht raken tot elkaar veroordeeld op Sakhalin Island, waar Johan Tromps daverende carrière in de oliebusiness wankelt als journaliste Isabelle Orthel zich aandient. Ludwig en zij delen een kortstondig maar pijnlijk verleden in Twente – en ook Tromp is op zijn hoede voor deze vrouw, die hij onder beroerd gesternte leerde kennen in de Nigerdelta. Intussen rijst de vraag of het verstandig is dat Ludwig de gedreven journaliste toegang verleent tot zijn wereldberoemde stiefbroer, de concertpianist Dolf Appelqvist. Appelqvists aan waanzin grenzende licht lijkt – eindelijk – dovende, ware het niet dat hij in het bezit is van een verloren gewaand derde deel van Beethovens pianosonate opus 111.

De Bezige Bij
05 maart 2019
05 maart 2019

Subliem bedacht weefwerk

door: Helena van Dijk 7 reacties 9 likes

Peter Buwalda (1971) debuteerde in 2010 met Bonita Avenue, een roman die wereldwijd vertaald, gelezen en geprezen werd. Een boek dat goed was voor enorme verkoopcijfers en dat naast een twaalftal nominaties vijf literaire prijzen waard bleek te zijn. Na een jarenlange literaire stilte verscheen in...

Reacties op: Otmars zonen