Booth

Een meeslepende pageturner over een beruchte familie en een land in verandering
Aan het begin van de negentiende eeuw verhuist de excentrieke Britse theateracteur Junius Booth met zijn vrouw naar Amerika. Ze betrekken een boerenhoeve ten noorden van Baltimore en krijgen tien kinderen, waarvan er zes overleven. Junius Booth is de pater familias, kostwinner en gevierd Shakespeare-acteur, maar hij is even instabiel als geniaal. De kinderen groeien op in de aanloop naar de Amerikaanse burgeroorlog. De jongens worden net als hun vader acteur, wat de Booths tot een beroemde en toonaangevende theaterfamilie maakt. Maar achter de schermen beginnen schandalen, triomfen en rampen hun tol te eisen, met als ultiem dieptepunt de schokkende moord op Lincoln door de jongste zoon John.
Booth is een uiterst verrassend en meeslepend portret van een beruchte familie en een land in verandering.
Een triomf! In deze aangrijpende familiegeschiedenis bekijkt Fowler een stuk Amerikaanse geschiedenis vanuit een andere hoek dan tot nog toe gedaan is, met veel humor en een groot inlevingsvermogen. Ze verandert onze blik op het verleden en werpt nieuw licht op ons verontrustende heden.' Ruth Ozeki
'Deze roman gaat prijzen winnen.' Publishers Weekly

Redactionele recensie

Recensies (6)

Meer recensies

Is Booth het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Booth