De brand van Rome

De brand van Rome

Gelezen 28 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 13 Favoriet 5 Recensies 0
Literatuur & Romans Spots 2 Top25's 1   Topics 0

Een historische roman van formaat. Van de auteur van 'Het Rama-document'

In de zomer van 64 wordt Rome, het centrum van de toenmalige wereld, opgeschrikt door een enorme brand. Een groot deel van de stad gaat in vlammen op. In de chaotische tijd na deze brand schuift keizer Nero de schuld in de schoenen van de christenen in Rome. Een bizarre periode van vervolging en religieuze zuivering is het gevolg.

In deze historische roman beschrijft Paul Maier op boeiende en historisch betrouwbare wijze het leven in Rome voor en na de brand. Temidden van het decadente en hedonistische leven van veel Romeinen en de corrupte politiek van de keizers en hun adellijke vrienden, proberen de christenen vorm te geven aan hun godsdienst. Voor de familie van Flavius Sabinus, stadsprefect van Rome onder Nero, is dit op bepaalde momenten bijzonder moeilijk. Als na de brand de problemen voor de christenen alleen maar toenemen, rest Sabinus en zijn vrienden maar één oplossing.

Een meeslepende roman die de lezer binnenvoert in het turbulente Romeinse leven in de eerste eeuw.

Paul Maier is hoogleraar Oude geschiedenis aan de Western Michigan University (VS).

Historische roman (populair)
J. van der Vlist Joanne van der Vlist