Bredase Volksverhalen

Naomi Jansen

In dit boek lees je veertien Bredase volksverhalen en twee gedichten. Sages, legendes, fabels, mythes en andere vertellingen vonden hun oorsprong in ons mooie stadscentrum, op de groene landgoederen van onze gemeente of in onze prachtige stadswijken. Daarna werden ze van generatie op generatie aan elkaar overgedragen. Deze verhalen zijn in een modern jasje gestoken met behulp van begrijpelijke taal, voor jong en oud en voor groot en klein. Sommige zijn gekoppeld aan het heden en voor andere verhalen is dichterbij de tijd gebleven waarin ze voor het eerst verteld zijn. Dit boek is gemaakt voor en door Bredanaars. Het is voorzien van illustraties van Bredase kunstenares Melanie Drent en ontworpen door Bredase vormgever Joost van Dorst. Auteur Naomi Jansen (1986) is ook een geboren en getogen Bredanaar, die is opgegroeid in de Haagse Beemden. Dit is haar eerste boek. Naomi staat sinds 2010 voor de klas als docent Nederlands. Momenteel werkt zij op de Graaf Engelbrecht in Breda. Al een tijdje leest ze zelfgeschreven verhalen voor aan haar leerlingen en ze merkt dat zij het enorm leuk vinden als deze verhalen zich afspelen in de stad waar ze op school zitten.

Is Bredase Volksverhalen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Bredase Volksverhalen