Brug naar de hemel

VN:

Brug naar de hemel

Rank 1064 Gelezen 717 Aan het lezen 21 Wil ik lezen 279 Favoriet 90 Recensies 12
Literatuur & Romans Lijsten 2 Spots 5 Hebban 1000 391   Topics 0

Het is de dag van Halloween in het jaar 1327. Vier kinderen - een dievegge, een pestkop, een geniaal joch en een meisje dat dokter wil worden - knijpen ertussenuit na de mis in de kathedraal van Kingsbridge. In het bos zien ze hoe twee mannen worden vermoord. Hun levens als volwassenen blijven met elkaar verbonden door de krachten van ambitie, liefde, hebzucht en wraak. Ze moeten voorspoed en hongersnood onder ogen zien, oorlog en zelfs de pest. En al die tijd leven ze in de lange schaduw van die onverklaarbare moordpartij waarvan zij op die ene dag in hun kindertijd getuige waren.

Een groots epos, een panorama van menselijke emoties; liefde en haat, trouw en verraad, hoop en vertwijfeling. Echt een roman om helemaal in weg te duiken. - Cosmopolitan

Historische roman (populair)
02 november 2015

2 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Alles voor het geloof

door: Chris Derks 2 likes
Schrijver Ken Follett is vooral bekend als schrijver van spannende spionage thrillers. Hij wordt geboren in Cardiff, Wales op 5 juni 1949. Door het Cum Laude behalen van het universitaire diploma Filosofie, lijkt hij voor het schrijverschap verloren te gaan. Begin jaren zeventig volgt hij echter...

Reacties op: Brug naar de hemel