Bucky f*cking Dent

Ted Fullilove, aka Mr. Peanut, is een buitenbeentje. Hij deelt een appartement met Goldberg, zijn geliefde vis op batterijen en slaapt in een bed bezaaid met gele notitievellen waarop hij de nieuwe grote Amerikaanse roman hoopt neer te pennen. Zijn godvergeten dagen brengt hij door op de administratieve dienst van het Yankee Stadium, zijn poëzie polijstend en zwaaiend met pindanoten om de huur te betalen.

Wanneer Ted verneemt dat zijn vader Marty stervende is, trekt hij opnieuw in het ouderlijk huis in. De ooit zo intimiderende en afwezige man uit zijn jeugd doet er alles aan om de verloren tijd met zijn zoon in te halen, maar zijn gezondheid beleeft een dramatisch dieptepunt telkens wanneer de Red Sox verliezen. Met de hulp van enkele oude knarren uit de buurt en de aantrekkelijke Mariana, Marty's therapeute, zet Ted de overwinning van de Red Sox in scène. De uitgelezen kans om the Curse of the Bambino te keren en victorie te kraaien op de World Series? Daar zijn we nog niet zo zeker van...

Is Bucky f*cking Dent het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bucky f*cking Dent