Buiten zijn de honden

Buiten zijn de honden

Rank 2227 Gelezen 8 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 28 Favoriet 2 Recensies 1
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Spots 2   Topics 0

Als Varg Veum op een avond door een stille straat loopt, wordt hij bijna aangereden door een auto. De bestuurder rijdt door, de daad lijkt opzettelijk. Varg Veum maakt zich zorgen omdat hij onlangs in de krant de overlijdensadvertenties heeft zien staan van twee mannen die in een misbruikzaak veroordeeld zijn, een zaak waar Veum zelf een tijdlang verdachte was. Als hij op onderzoek uitgaat, blijkt dat beide mannen onder verdachte omstandigheden zijn gestorven. Veum vermoedt dat er sprake is van een wraakactie en hij zal de zaak tot op de bodem moeten uitzoeken om niet zelf ook slachtoffer te worden.

Varg Veum (22)
Uitgeverij Marmer B.V.
26 september 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 12,99

Lezerswaarderingen

Artikelen over Buiten zijn de honden

Meer artikelen

Door lezers

Literatuur uit het hoge Noorden / De thrillers uit de najaarsbrochures
03 juli 2019 37 reacties
Literatuur uit het hoge Noorden / Welke thrillers heeft de zomer voor ons in petto?
02 april 2019 16 reacties
  Meer artikelen van lezers

Hebban recensie

Rolf Bos Hebban Recensent

Philip Marlowe in het Noorse Bergen

door Rolf Bos op 23-10-2019

Tussen Varg Veum en Nederland bestaat een soort van knipperlichtrelatie. De Noorse privédetective figureert nu al in 21 boeken van schrijver Gunnar Staalesen, maar lang niet alles is vertaald. Meerdere uitgevers hebben vanaf de jaren tachtig gepoogd de Philip Marlowe uit het Noorse Bergen bij de Nederlandse lezers te introduceren, echt stevige voet aan wal kreeg-ie helaas nooit. Gelukkig is er nu...