Catalogus

In zijn debuutbundel Catalogus gaat dichtende barman Thomas van Hout in op verschillende facetten van de hedendaagse samenleving. Zo komen intieme, persoonlijke reflecties aan bod over eenzaamheid, onvermijdelijke, ongemakkelijke situaties en al dan niet beantwoorde verlangens. Er wordt kritisch gekeken naar standaarden die als normaal worden beschouwd en er wordt diep ingegaan op randfiguren in de maatschappij.

Als een buitenstaander observeert Van Hout deze gevallen en neemt ze nauwlettend onder de loep. Is alleen zijn wenselijk of een onontkoombare vloek? Hoe gaan we om met technologische ontwikkelingen? Wat is het belang van onderwijs? Deze en andere vragen worden gesteld in de vorm van portretten, karakterstudies en stadsgezichten in dichtvorm. Daarmee wekt Van Hout beelden tot leven die oproepen tot inzicht of juist zorgen voor troost en herkenning. Zo neemt Van Hout je in zijn debuut mee in de gedachten van een barman.

Thomas van Hout (1992, Valkenswaard) is een door de wol geverfde barman en daardoor goed bekend met de rafelrandjes van het bestaan. Zijn eigen stem vond hij bij het schrijven over onderwerpen als eenzaamheid, cultuur en zingeving. Met troost en troosteloosheid geeft hij een kijkje in de gedachten van een barman.

Poëzie
Poezie