Check je tekst

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Scripties, werkstukken of rapporten: het zijn omvangrijke schrijfklussen. Zo omvangrijk dat veel schrijvers moeilijk van de grond komen, vastlopen of het overzicht verliezen. Toch is het schrijven van zon tekst goed onder de knie te krijgen. Tenminste, als je weet waar je op moet letten en hoe je het schrijfwerk gestructureerd aanpakt. Daarbij helpt Check je tekst. Check je tekst geeft antwoord op vragen als: Hoe begin je? Hoe bouw je je tekst op? Hoe los je de problemen op die tijdens het schrijven opdoemen? Hoe argumenteer je, hoe gebruik je citaten en voetnoten? Hoe verbeter je je stijl, spelling en taalgebruik? Check je tekst is opgebouwd als een checklist: een handige afvinklijst die je stap voor stap helpt bij het schrijven, controleren en verbeteren van je tekst. Met een minimum aan theorie en met veel praktische voorbeelden begeleidt Check je tekst je van het eerste concept naar een goed leesbare eindversie. Check je tekst is een ideaal hulpmiddel voor iedereen die rapporten of verslagen schrijft voor studie of werk.

Boom uitgevers Amsterdam
01 januari 2017