clubmars

NRC:

Club Mars

Gelezen 68 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 85 Favoriet 3 Recensies 5
Literatuur & Romans Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

De achtentwintigjarige Romy Hall is onlangs veroordeeld tot tweemaal levenslang plus nog zes jaar, en slijt haar dagen in een maximaal beveiligde vrouwengevangenis in Noord-Californië. Buiten is de wereld waarvan ze voor altijd is afgesneden: het San Francisco van haar jeugd, de stripclub waar ze ooit danste voor de kost. En haar zevenjarige zoontje Jackson, nu toegewezen aan Romy’s moeder, van wie ze vervreemd is geraakt. Binnen is de nieuwe realiteit waar ze zich aan dient aan te passen: duizenden vrouwen die hun levensbehoeften bij elkaar proberen te scharrelen, de absurditeit van het leven in een instelling, dagelijks geweld door zowel bewakers als gevangenen. Romy ziet de toekomst voor zich uitstrekken in een lange, onverbiddelijk rechte lijn. Totdat ze uit haar sleur wordt gerukt door nieuws van buiten, en haar lot naar eigen hand moet proberen te zetten

Atlas Contact
09 mei 2018
09 mei 2018
9789025451905 , 9789025451912

Realistisch verhaal met thrillerachtige opbouw

door: VictorDLV 1 like
"Het was niet mijn ding om iemands vriendin te spelen. Liever peesde ik mijn geld bij elkaar als lapdanseres in club Mars."

Romy leeft eigenlijk alleen voor haar zoontje Jackson. Ene Kurt verwacht méér na de regen briefjes van 20 dollar waarmee hij haar overspoelt, maar van zijn bezitterige liefde...

Reacties op: Club Mars