Dagboek van een nymfomane

Dagboek van een nymfomane

Gelezen 35 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 2
Begin juli liepen de Amsterdamse grachten even over van zinnelijkheid en steeg de gevoelstemperatuur nog een aantal graden in het hoofdstedelijke Ambassade Hotel. Valérie Tasso, auteur van het inmiddels verfilmde Dagboek van een nymfomane, was in Nederland en Vlaanderen voor een bliksembezoek gevuld met interviews.

Valérie Tasso (www.valerietasso.com) wordt geboren in een keurig middenklassegezin in een Parijse voorstad. Als ze op haar 15e ontmaagd wordt en haar passie voor seks ontdekt, weigert ze zich nog langer te onderwerpen aan de regels van het burgerlijke milieu waar ze uit komt en houdt ze al haar spannende ontmoetingen bij in een dagboek. Ze rondt een studie businessmanagement af, maar daarna stort ze zich weer vol overgave in de spannende wereld van seks en zinnelijkheid. Ze bedrijft de liefde met talloze partners en maakt er geen geheim van dat ze alleen nog wenst te communiceren door middel van seks.

Dan - jaren later - ontmoet ze de man van wie ze vermoedt dat hij haar Grote Liefde zou kunnen zijn en begaat de grote fout zich aan hem te binden. Helaas blijkt deze relatie een kort leven beschoren en vertrekt ze, met een flinke kater en platzak, naar Barcelona. Daar besluit ze het nuttige met het aangename te verenigen en een carrière als escortgirl te starten. In deze maanden doet ze een enorme mensenkennis op door haar ontmoetingen met mannen uit alle lagen van de samenleving. Het enige wat onveranderd blijft, is haar onverzadigbare honger naar seks...

Tasso wil met de publicatie van haar dagboek haar opvattingen over seks met de wereld delen: seks is een communicatiemiddel dat twee mensen op een bepaald moment in staat stelt samen een intens moment te beleven. Als die connectie daarna blijft bestaan, prima! Maar als die connectie wegspoelt onder de douche is dat ook oké. Seks is een heerlijk tijdverdrijf en we zouden mensen die ervan houden en ervoor uit komen een onverzadigbare drang ernaar te hebben niet moeten veroordelen, maar bejubelen.
Mirjam Zevenbergen
Karakter Uitgevers BV
16 februari 2015
9789061125402 , 9789045200613 , 9789045200484

Recensies

het mocht pittiger

door: eve-hens 1 like
Het mocht pittiger, spannender geschreven zijn. Je leest een dagboek. Ik had het als lezer soms moeilijk om geboeid te blijven

Niet zo spannend

door: Valerie27 1 like
Het boek :dagboek van een nymfomane draait om Val een jonge vrouw van 27 die veel van seks houdt. We volgen drie jaren van haar leven. Het is een boek wat duidelijk en makkelijk weg leest. Leuk om tussendoor te lezen. Eerst lees je over de avontuurtjes die ze hier en daar met mannen beleefd, later...