Dappere Belgen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0

Of we nu de dappersten aller Galliërs of des petits Belges zijn, de geschiedenis van België is geschreven door mensen die elk op hun eigen manier hun nek hebben uitgestoken. In Dappere Belgen vertelt economisch journalist Peter Vanham het verhaal van enkele van de strafste pioniers van de middeleeuwen tot nu. Zijn keuzes zijn verfrissend origineel.

Van Judith, het meisje dat de eerste gravin van Vlaanderen werd, tot Mayken en Maria, de vrouwen die de wereldberoemde schilders Bruegel en Rubens naar succes stuwden. Van de vrome talenknobbel Godfried van Bouillon, de eerste christelijke koning van Jeruzalem, tot Arthur Leroi, de eenvoudige glazenhersteller die na WO II de wereldspeler Carglass uit de grond stampte.

Maak kennis met de entrepreneurs die iedereen denkt te kennen, of juist niemand kent. En leer dat vallen en weer opstaan iets van alle tijden is.

Geschiedenis & Politiek
Vaderlandse geschiedenis