De acht of negen levens van Stella Fortuna

Rank 5352 Gelezen 203 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 176 Favoriet 7 Recensies 16
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 8   Topics 0
Stella Fortuna wordt geboren in het arme Zuid-Italië. In haar Italiaanse dorp wordt ze beschouwd als een rariteit, maar de band met haar zusje is onbreekbaar. Na de Tweede Wereldoorlog emigreert het gezin naar Amerika, waar de zussen opgroeien en oud worden in een grote Italiaans-Amerikaanse familie.

Jaren later zit de honderdjarige Stella Fortuna alleen in haar huis in Wethersfield, Connecticut. Ze haakt dekens en negeert boos haar zus, Tina, die aan de overkant woont. Ooit waren ze onafscheidelijk. Waardoor werd de band tussen de zussen verbroken?

Tineke Funhoff
Luitingh Sijthoff
13 juni 2019
13 juni 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Kamila Straatsburg Hebban Recensent

Een wervelende Italiaanse saga, temperamentvol en boeiend

door: Kamila Straatsburg

Juliet Grames is een Amerikaanse schrijfster met een Italiaanse achtergrond. Zij is opgegroeid in Connecticut in een Italiaans-Amerikaanse familie. Grames werkt als uitgever in New York en De acht of zeven levens van Stella Fortuna is haar debuutroman, losjes gebaseerd op ware gebeurtenissen en het...

Reacties op: De acht of negen levens van Stella Fortuna