De Albatros route

Thrillers & Spanning   Topics 0
Het is 1943 en de Amerikaanse oorlogscorrespondent Ben Darby, die zojuist, op weg naar West-Afrika, een bijna dodelijk vliegtuigongeluk heeft overleefd, wordt in gewelddadig Bombay uit de handen van een vijandige menigte gered, door de gekke kapitein Taggart - een gewezen zeeheld, die niemand de kans geeft dit te vergeten. Maar het is niet al wat het lijkt te zijn met de luidruchtige zeeman, en wanneer Taggart weer het gezag krijgt over een schip, de Kildare Glen, en in een zigzag varend konvooi ongeëscorteerde koopvaardijschepen van de rede van Bombay naar Durban vaart, ziet zijn Amerikaanse passagier met bezorgdheid hoe de spanning toeneemt. Terwijl de zeeën razen en vijandelijke onderzeeboten steeds meer hun tol eisen, schijnt de uitwerking daarvan op Taggart die van een natuurlijke menselijke oververmoeidheid te zijn - of toch niet? Wanneer extreme discipline eerder mensenlevens vernietigt dan redt, lijkt een ontheffing van het gezag noodzakelijk, maar juist wanneer tragedie en schijnbare waanzinnigheid hand in hand lijken te gaan, komt er een nieuwe dimensie aan het licht. Wie precies is er verantwoordelijk en waar ligt eigenlijk de schuld? En wat gaat er in 's hemelsnaam om in Taggarts koortsachtige brein? +

01 januari 1986

Reacties op: De Albatros route