De bijenhouder van Aleppo

Rank 258 Gelezen 1118 Aan het lezen 68 Wil ik lezen 1259 Favoriet 75 Recensies 56
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 8 Spots 15 Top25's 37 Hebban 1000 296   Topics 0   Leesclub

'De bijenhouder van Aleppo' is een roman van internationale betekenis en een ode aan de menselijke geest. Als ze alles hebben verloren wat hun lief is, vlucht bijenhouder Nuri samen met zijn vrouw Afra weg uit Aleppo. Op hun reis door een gebroken wereld worden ze niet alleen geconfronteerd met de schokkende realiteit van het vluchtelingenbestaan, maar ook met een onuitsprekelijk verdriet: het verlies van hun zoon Sami. Het is het verhaal van twee mensen die elkaar in hun pijn zijn kwijtgeraakt, maar ondanks alles elkaar en hun droom willen vasthouden.

Ernst Bergboer
Mozaiek
28 mei 2019
07 juli 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Arenda

Marieke Scheers Hebban Recensent

Dit boek kruipt onder je huid

door: Marieke Scheers 5 reacties 6 likes

De Engelse Christy Lefteri (1980) heeft een Grieks/Cypriotische achtergrond, maar is geboren in Londen. Ze heeft creatief schrijven gestudeerd aan de Brunel universiteit. De bijenhouder van Aleppo (2019) is haar tweede boek en het eerste dat is vertaald naar het Nederlands door Ernst Bergboer.

In...

Reacties op: De bijenhouder van Aleppo