Zangvogels

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 0

‘Zangvogels’ van Christy Lefteri, bekend van ‘De bijenhouder van Aleppo’, is een geëngageerde roman waarin migranten in het Middellands Zeegebied een stem krijgen. Nisha is op Cyprus huishoudster bij Petra en haar dochtertje, terwijl ze haar eigen dochtertje in Sri Lanka probeert op te voeden via haar telefoon. Yiannis vangt als stroper illegaal kleine trekvogels op Cyprus, maar droomt stiekem van een leven samen met Nisha. Als Nisha op een dag spoorloos is verdwenen, gaat Petra naar haar op zoek. Tijdens haar zoektocht ontdekt ze de duistere kanten van het migrantenbestaan.

‘Door het lezen van dit boek kijk je voorgoed anders naar het vluchtelingenprobleem. Deze roman raakt je volop.’ – Gerda Aukes van Boekhandel Den Boer in Baarn over ‘De bijenhouder van Aleppo’

‘Ontroerend, hartverscheurend, liefdevol en met een glimpje hoop.’ – Boekhandel Verkaaik in Gouda over ‘De bijenhouder van Aleppo’.

KokBoekencentrum Fictie
13 juli 2021