Zangvogels

Zangvogels

Rank 2781 Gelezen 387 Aan het lezen 15 Wil ik lezen 313 Favoriet 19 Recensies 8
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 5 Spots 5   Topics 0

‘Zangvogels’ van Christy Lefteri, bekend van ‘De bijenhouder van Aleppo’, is een geëngageerde roman waarin migranten in het Middellands Zeegebied een stem krijgen. Nisha is op Cyprus huishoudster bij Petra en haar dochtertje, terwijl ze haar eigen dochtertje in Sri Lanka probeert op te voeden via haar telefoon. Yiannis vangt als stroper illegaal kleine trekvogels op Cyprus, maar droomt stiekem van een leven samen met Nisha. Als Nisha op een dag spoorloos is verdwenen, gaat Petra naar haar op zoek. Tijdens haar zoektocht ontdekt ze de duistere kanten van het migrantenbestaan.

‘Door het lezen van dit boek kijk je voorgoed anders naar het vluchtelingenprobleem. Deze roman raakt je volop.’ – Gerda Aukes van Boekhandel Den Boer in Baarn over ‘De bijenhouder van Aleppo’

‘Ontroerend, hartverscheurend, liefdevol en met een glimpje hoop.’ – Boekhandel Verkaaik in Gouda over ‘De bijenhouder van Aleppo’.

KokBoekencentrum Fictie
13 juli 2021
13 juli 2021

Marieke Scheers Hebban Recensent

Een roman die ons als lezer een spiegel voorhoudt

door: Marieke Scheers 1 like

De Engelse Christy Lefteri (1980) kreeg grote bekendheid door haar boek De bijenhouder van Aleppo (2019). Tijdens haar tournee kwamen er vragen over verschillen tussen vluchtelingen en migranten. Die vraag en haar vriendschap met een huishoudelijke hulp op Cyprus, vormden de basis voor de roman ...

Reacties op: Zangvogels