De bloedboeken van Sylvestre Curare

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 1
Fantasy & SF Top25's 1   Topics 0
Ooit was hij een gevierd kapitein van het Perdusiaanse leger. Nu slijt Sylvestre Curare zijn leven als uitsmijter van een chique bordeel, werkt hij als premiejager om misdadigers voor het gerecht te slepen en is hij privéspeurder voor gekrenkte echtgenotes uit het gegoede Perdusiaanse milieu.

In ‘Bloed & Eer’ komt Sylvestre tot zijn verbazing oog in oog te staan met zijn dochter. Een dochter van wie hij het bestaan niet eens had vermoed.

Net zo snel als ze verschijnt, verdwijnt ze echter ook weer uit zijn leven. En dat steekt hem. Net als de wetenschap dat haar kind aan een stel gewetenloze slavenhandelaren verkocht zal worden.

Terwijl Curare worstelt met zijn werk, drank en vrouwen, en tussendoor wat kleine zaken oplost, blijft de familieband knagen. Dus gaat hij op onderzoek uit. Curare vindt verraad, moord, corruptie, antwoorden en nog meer vragen op zijn zoektocht naar de waarheid.

Tegelijkertijd is daar nog wat anders. Want wat is toch dat duistere geheim dat hij met zich meedraagt? Een geheim dat zich roert in zijn bloed en dat steeds meer zijn leven beheerst?

Sciencefiction & Fantasy
Attest Fantasy
01 januari 2010

Lezersrecensies (1)

Bloed & Eer (De bloedboeken van Sylvestre Curare, #1)

door: Princess Marcella 1 like
Bloed en Eer is een lekker weglezend Fantasy roman geworden. Het eerste deel in hopelijk een lange serie. Je volgt een ex kapitein uit het leger, die een duister geheim met zich meedraagt. Hij snabbelt wat bij als privedetective en uitsmuiter bij een exclusief bordeel. Langzaam maar zeker wordt hij...