De bubbel

Gelezen 36 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 30 Favoriet 2 Recensies 20
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0   Leesclub

Lijntjes op de wc, bazen die een #MeTootje niet schuwen, frauderende collega’s, geklaag over droge kreeft en sushi die wordt afgeschaft als lunch. Anna is vastbesloten om als marketingmanager carrière te maken bij de techstart-up ImageBuilders, maar is al snel een paar illusies armer. Hoe kleur je binnen de lijntjes als die lijntjes ver te zoeken zijn? Tussen de veeleisende targets door probeert ze een nieuw leven op te bouwen in Londen en worden haar ethische grenzen meermaals op de proef gesteld. De bubbel is een roman over een jonge vrouw die op zoek gaat naar zichzelf, de liefde en de prijs van ambitie. Vanuit haar eigen ervaringen onthult Sanne Kanis op gevatte wijze de techcultuur, waarin promoties en eindeloos vergaderen een doel op zich worden, luxe extraatjes al snel als vanzelfsprekendheid worden beschouwd en seksisme, schending van bedrijfsethiek en managers met een sudden wealth-syndroom de schaduwzijde vormen.

Prometheus
27 mei 2019