De deuren bij duistering en dageraad

De deuren bij duistering en dageraad

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
De deuren bij duistering en dageraad is de eerste novelle uit de wereld van Het Lied van het Gebroken Zand van Bradley P. Beaulieu. Een perfecte introductie voor nieuwe lezers van de verhalen uit zijn woestijnwereld.

In het westelijke gedeelte van de Grote Shangazi staat de lange afstandsrace voor paarden, beter bekend als Annams Traverse, op het punt van beginnen. Maar alles verandert als Sukru de Maaikoning plotseling arriveert vanuit Sharakhai en zijn eigen kampioen naar voren schuift.

Voor de jonge Leorah zijn er echter belangrijkere dingen in het leven, zoals de befaamde amethisten ring die op het spel staat. Leorah weet van de ring, en is geobsedeerd met het winnen van de race. Tot grote schrik van haar tweelingzus Devorah, die meer van de geheimzinnige ring weet dan Leorah, en die de ring koste wat kost wil verbergen voor de Maaikoning.

Terwijl de race vordert en Koning Sukru’s kampioen steeds dichter bij het winnen van de prijs is, ontdekt Devorah een geheim dat niet alleen de toekomst van de ring op het spel zet, maar ook die van haar zus.

‘De wereld van Sharakhai is betoverend en gedetailleerd. Deze novelles voegen daar nog een extra laag aan toe.’ Martijn Lindeboom, Hebban
Sciencefiction & Fantasy
Luitingh Sijthoff Fantasy