De dienstbode

De dienstbode

Rank 468 Gelezen 3 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 111 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0

In 1908 vertrekt de zestienjarige Ierse Bridey naar Amerika op zoek naar een beter leven. Ze komt alleen, maar zwanger, aan in Manhattan. Ze vindt onderdak bij de nonnen wordt gedwongen haar baby af te staan. Na een zware start komt ze als dienstmeisje terecht in Hollingwood, het landhuis van de rijke Hollingworths. Bridey ziet de toekomst weer met vertrouwen tegemoet en ze ontfermt zich over hun geadopteerde zoontje alsof het haar eigen kind is. Maar wanneer de patriarch onder mysterieuze omstandigheden overlijdt, verandert Brideys leven voorgoed. Jarenlang achtervolgen haar geheimen de Hollingworths tot een van de nazaten een voorwerp vindt dat al die tijd verborgen heeft gelegen en dat licht werpt op een donkere geschiedenis.

Deze meeslepende historische roman, die leest als een mix van Downton Abbey en Een keukenmeidenroman, neemt de lezer mee naar een vervlogen tijd in een verhaal over liefde, macht en verraad.

Saskia Peterzon - Kotte
Ambo|Anthos
02 augustus 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,50 Bestel het e-book € 12,99

Door lezers

Feelgood Club / Nieuw in augustus!
01 augustus 2019 20 reacties
  Meer artikelen