De dikke Baobab

Gelezen 12 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0
Madagaskar! Een naam die alleen al door zijn exotische klank reis- verlangens oproept...

En inderdaad heeft het Rode Eiland de bezoekers veel te bieden, zoals Frank van Rijn tijdens zijn tien- weekse fietstocht heeft ervaren: rijstterrassen zoals in Zuidoost- Azië, savanneland met baobabs, nationale parken met geërodeerde rotspartijen zoals in de Verenigde Staten, en... wouden met lemuren, heel bijzondere apen zoals nergens ter wereld.

Ook maakt Frank een famadihana-ceremonie mee, een groot kleurrijk 'feest' waarbij de overledenen van een dorp opgegraven en opnieuw begraven worden en kwam hij op een 450 km lange zandweg langs vele graven van de Mahafaly-stam, die versierd zijn met kunstig gesneden houten alo-alo's, een soort totempalen.

Natuurlijk ontbreekt een redelijke portie geploeter door mul zand en over bergen niet, maar ook maakt de auteur diverse rondwandelingen door prachtige natuurgebieden, waarbij hij herhaaldelijk reuzenkameleons en andere uit de kluiten gewassen reptielen van tak naar tak ziet kruipen.

In het Parc National de la Montagne d'Ambre, een tropisch regenwoud, waar het gelukkig juist even niet regent, gaat hij samen met een Nederlander op zoek naar de zeer zeldzame Menticola Erythronotus, een vogeltje met een rood borstje

DE DIKKE BAOBAB! Een reis door Madagaskar om zelf te maken.

Reizen & Talen , Literaire non-fictie
Reisverhalen